Screenshot 2022 09 06 at 19 38 40 Tytuł Pokolenie Płatków Śniegu wyzwanie dla pracodawców MONDI Polska

Dzień dobry,

            Informuję Państwa, iż Miasto Gorzów Wielkopolski otrzymało dofinansowanie na realizację projektu edukacyjnego pt. Pokolenie płatków śniegu” w zakresie zwalczania i przeciwdziałania skutkom pandemii COVID-19.

Głównym celem projektu jest objęcie uczniów obecnych klas VIII wsparciem w obszarze doskonalenia umiejętności uniwersalnych poprzez kształtowanie krytycznego myślenia, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, wdrażanie do efektywnej komunikacji i pracy zespołowej. Kolejnym celem programu jest adaptacja  młodzieży do nowych warunków oraz rozwijanie postaw zaangażowania w życie społeczne.

Ważnym celem projektu będzie dążenie do poprawy funkcjonowania uczniów w obszarze zdrowia psychicznego oraz  odzyskanie przez młodych ludzi psychicznego komfortu po pandemii COVID-19.

W ramach oddziaływań projektowych zostaną zaplanowane i przeprowadzone spotkania
ze specjalistami, pracownikami Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Gorzowie Wielkopolskim.

Projekt zakłada objęcie wsparciem 150 uczniów klas VIII szkół podstawowych, u których zostaną zdiagnozowane największe potrzeby wsparcia dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, uwzględniające aspekty kształtowania i utrwalania umiejętności uniwersalnych.

W związku z powyższym pracownicy  ZPPP dokonają diagnozy przesiewowej wszystkich uczniów klas VIII szkół podstawowych na terenie naszego miasta. Na podstawie diagnozy przesiewowej oraz konsultacji z pedagogami/psychologami szkolnymi dokonany zostanie wybór 150 uczniów, którzy otrzymają indywidualne wsparcie psychologa lub innego specjalisty,  posiadającego kompetencje
z zakresu udzielania indywidualnego wsparcia.

Dodatkowo projekt zakłada pomoc wychowawcom klas VIII w formie warsztatów w zakresie kształtowania umiejętności uniwersalnych, między innymi: pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych. Warsztaty zostaną zorganizowane przez firmę zewnętrzną i będą prowadzone z wykorzystaniem metody Dialogu Motywującego, która to metoda wspomaga kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u młodzieży, pomaga skutecznie motywować uczniów, stwarza szanse na poprawę relacji uczeń-nauczyciel.

Projekt będzie realizowany do 30.06.2023 r. i będzie się składał z kilku etapów:

1. Przeprowadzenie diagnozy przesiewowej wśród wszystkich uczniów klas VIII w terminie od 05
do 23.09.2022 r.

2. Wsparcie dla 150 uczniów klas VIII – indywidualne wsparcie w postaci cyklu 7 spotkań dla jednego ucznia w terminie od listopada 2022 r. do maja 2023 r. Uczniowie będą typowani
na podstawie wyników przeprowadzonego badania testowego online przez pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.

  • na podstawie informacji uzyskanych z UM wiadomo, iż w badaniu przesiewowym mogą wziąć udział uczniowie posługujący się płynnie w mowie i piśmie językiem polskim, gdy nie jest to test neutralny kulturowo i językowo. Dlatego też nie będą kierowani na badania uczniowie z Ukrainy, zwłaszcza Ci, którzy przybyli do Polski w przeciągu ostatnich miesięcy. Po zakończeniu badań przesiewowych w szkołach odbędą się konsultacje specjalistów
    z ZPPP z pedagogami i psychologami szkolnymi. Jeżeli okaże się, że w poszczególnych placówkach są uczniowie z Ukrainy wymagający wsparcia będą oni mieli zapewniony kontakt z psychologiem mówiącym w języku ukraińskim/ rosyjskim.
  • udział uczniów w badaniach projektu przewidziany jest tylko za zgodą rodziców/ opiekunów prawnych dziecka. Dokument zgody otrzymacie Państwo podczas spotkania z wychowawcą w dniu 07 września, w razie nieobecności uczeń otrzyma druk zgody i dostarczy ją Państwu do akceptacji. Zgody powinny pojawić się w szkole do 20 września 2022r. Badania w formie testu online zostaną wykonane w dniach 21-22.09.2022r.

Informację przekazuję Państwu na podstawie wytycznych, jakie wpłynęły do szkoły z Urzędu Miasta Gorzowa.

 

pokolenie płatków śniegu

                                                                                                                                                    Magda Stangret