Dzień dobry,
Informuję Państwa, iż Miasto Gorzów Wielkopolski otrzymało dofinansowanie na realizację projektu edukacyjnego pt. „Pokolenie płatków śniegu” w zakresie zwalczania i przeciwdziałania skutkom pandemii COVID-19.
Głównym celem projektu jest objęcie uczniów obecnych klas VIII wsparciem w obszarze doskonalenia umiejętności uniwersalnych poprzez kształtowanie krytycznego myślenia, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, wdrażanie do efektywnej komunikacji i pracy zespołowej. Kolejnym celem programu jest adaptacja młodzieży do nowych warunków oraz rozwijanie postaw zaangażowania w życie społeczne.
Ważnym celem projektu będzie dążenie do poprawy funkcjonowania uczniów w obszarze zdrowia psychicznego oraz odzyskanie przez młodych ludzi psychicznego komfortu po pandemii COVID-19.
W ramach oddziaływań projektowych zostaną zaplanowane i przeprowadzone spotkania
ze specjalistami, pracownikami Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Gorzowie Wielkopolskim.
Projekt zakłada objęcie wsparciem 150 uczniów klas VIII szkół podstawowych, u których zostaną zdiagnozowane największe potrzeby wsparcia dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, uwzględniające aspekty kształtowania i utrwalania umiejętności uniwersalnych.
W związku z powyższym pracownicy ZPPP dokonają diagnozy przesiewowej wszystkich uczniów klas VIII szkół podstawowych na terenie naszego miasta. Na podstawie diagnozy przesiewowej oraz konsultacji z pedagogami/psychologami szkolnymi dokonany zostanie wybór 150 uczniów, którzy otrzymają indywidualne wsparcie psychologa lub innego specjalisty, posiadającego kompetencje
z zakresu udzielania indywidualnego wsparcia.
Dodatkowo projekt zakłada pomoc wychowawcom klas VIII w formie warsztatów w zakresie kształtowania umiejętności uniwersalnych, między innymi: pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych. Warsztaty zostaną zorganizowane przez firmę zewnętrzną i będą prowadzone z wykorzystaniem metody Dialogu Motywującego, która to metoda wspomaga kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u młodzieży, pomaga skutecznie motywować uczniów, stwarza szanse na poprawę relacji uczeń-nauczyciel.
Projekt będzie realizowany do 30.06.2023 r. i będzie się składał z kilku etapów:
1. Przeprowadzenie diagnozy przesiewowej wśród wszystkich uczniów klas VIII w terminie od 05
do 23.09.2022 r.
2. Wsparcie dla 150 uczniów klas VIII – indywidualne wsparcie w postaci cyklu 7 spotkań dla jednego ucznia w terminie od listopada 2022 r. do maja 2023 r. Uczniowie będą typowani
na podstawie wyników przeprowadzonego badania testowego online przez pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
- na podstawie informacji uzyskanych z UM wiadomo, iż w badaniu przesiewowym mogą wziąć udział uczniowie posługujący się płynnie w mowie i piśmie językiem polskim, gdy nie jest to test neutralny kulturowo i językowo. Dlatego też nie będą kierowani na badania uczniowie z Ukrainy, zwłaszcza Ci, którzy przybyli do Polski w przeciągu ostatnich miesięcy. Po zakończeniu badań przesiewowych w szkołach odbędą się konsultacje specjalistów
z ZPPP z pedagogami i psychologami szkolnymi. Jeżeli okaże się, że w poszczególnych placówkach są uczniowie z Ukrainy wymagający wsparcia będą oni mieli zapewniony kontakt z psychologiem mówiącym w języku ukraińskim/ rosyjskim.
- udział uczniów w badaniach projektu przewidziany jest tylko za zgodą rodziców/ opiekunów prawnych dziecka. Dokument zgody otrzymacie Państwo podczas spotkania z wychowawcą w dniu 07 września, w razie nieobecności uczeń otrzyma druk zgody i dostarczy ją Państwu do akceptacji. Zgody powinny pojawić się w szkole do 20 września 2022r. Badania w formie testu online zostaną wykonane w dniach 21-22.09.2022r.
Informację przekazuję Państwu na podstawie wytycznych, jakie wpłynęły do szkoły z Urzędu Miasta Gorzowa.
Magda Stangret