W dniu 29.09.2016r. na trzeciej godzinie lekcyjnej w każdej uczącej się klasie oraz
w świetlicy odbyło się „ Ogólnopolskie Głośne Czytanie”. Klasy I-III otrzymały fragment książki „Mikołajek ma kłopoty” Rene Gościnny , Jean- Jaques –Sempe.
Klasy I-VI otrzymały fragment książki „Mały Książę” Antoine'a de Saint-Exupéry
Nauczyciele uczący w tych klasach odczytali fragmenty książek, przypominając dlaczego warto czytać książki.
W klasach I-III dzieci zostały poinformowane przez nauczycieli o konkursie plastycznym- Ilustracja do książki „Mikołajek ma kłopoty”.
W klasach IV-VI zaproponowano uczniom konkurs prozatorski „Moje spotkanie z Małym Księciem”. Konkurs rozstrzygnięto 25 listopada 2016r.
Dnia 26 listopada 2016 r. w szkole odbyła się zabawa Andrzejkowa zorganizowana przez Samorząd Uczniowski przy współpracy opiekunów: pani Agnieszki Sierpińskiej, pani Małgorzaty Świerszcz-Majer, pani Marty Børgesen, pana Piotra Góralczyka.
Impreza zorganizowana również przy zaangażowaniu i współpracy wszystkich nauczycieli uczących w szkole.
Dnia 28.11.2016 r. w naszej szkole uczniowie klas IV-VI obchodzili Europejski Dzień Języków Obcych. Organizatorkami były Marta Brgesen, Elwira Jasińska, Piotr Góralczyk- oprawa muzyczna.
Celem było: uświadamianie uczniom dlaczego warto uczyć się języków obcych. Nauka podstawowych zwrotów w różnych językach.
Świetlica szkolna czynna codziennie od 7.00 -16.00
informacja dla rodziców "zamowposilek.pl"
REGULAMIN KORZYSTANIA Z POSIŁKÓW 2024
PROCEDURA PRZYJĘCIA I WYDAWANIA POSIŁKÓW 2024
Uczniowie mogą korzystać z obiadów w szkole na dwóch przerwach:
11.00 – 11.20 |
20 min. przerwy |
Obiad dla klas I-III |
|
12.05 – 12.15 |
10 min. przerwy |
Obiad dla klas IV-VIII |
W roku szkolnym 2023/2024 w świetlicy szkolnej będzie realizowany projekt edukacyjny „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” pod patronatem wydawnictwa edukacyjnego Kapelusz z Kwiatami.
Postacią przewodnią projektu jest kot Amadeusz, który zabiera głos w wierszykach z książki „O kotku Amadeuszu, czyli wiersze na małe i duże troski”. Wraz z głównym bohaterem uczniowie będą dotykać tematów, które nie są dzieciom obce, czyli : jak radzić sobie z różnymi emocjami (strachem, nieśmiałością, poczuciem porażki, smutkiem), jak rozwiązywać problemy (jak odnaleźć swój talent, jak znaleźć przyjaciół, co robić w czasie choroby), jak radzić sobie w niektórych sytuacjach (jak pokonać nudę), jak odnaleźć się w otaczającym świecie (jak zadbać przyrodę, jak pokonać nieśmiałość, jak pokonać niecierpliwość, czy warto być dorosłym).
Cele projektu:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- pobudzenie poczucia własnej wartości,
- kształtowanie postaw ukierunkowanych naprawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji,
- wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2024/2025
Zadania:
1. Organizacja wyborów wśród uczniów do Samorządu Uczniowskiego.
2. Organizacja wyborów na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia.
3. Dzień Chłopaka i Krawata:
- - „Plebiscyt na najsympatyczniejszego chłopca w klasie” – głosowanie w klasach;
- - wyniki na tablicy SU;
- - słodkości dla chłopców i dziewcząt z krawatem;
- - dla zwycięzców dyplomy i bony.
4. 4 październik – Światowy Dzień Zwierząt:
- - zbiórka karmy i akcesoriów dla zwierząt z gorzowskiego schroniska;
5. Ślubowanie uczniów klas pierwszych:
- - delegacja przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego i uczniów z klas starszych.
6. Dzień Edukacji Narodowej:
- - przygotowanie upominków dla pracowników szkoły;
- - organizacja plebiscytu na najsympatyczniejszego nauczyciela w szkole;
7. Szkolne obchody Dnia Niepodległości:
- - gazetka tematyczna.
8. Andrzejki:
- - wieczór wróżb;
- -dyskoteka;
- - fotorelacja.
8. Mikołajki:
- - uczniowie przebrani na czerwono są w tym dniu niepytani.
9. Wigilie klasowe:
- - fotorelacja.
- -świąteczny filmik z życzeniami od uczniów.
10. Kiermasz świąteczny w świetlicy szkolnej:
- - wsparcie i pomoc w organizacji kiermaszu.
11. Zorganizowanie poczty walentynkowej:
- - przygotowanie skrzynki na kartki walentynkowe;
- - doręczanie korespondencji walentynkowej przez „szkolnych listonoszy”.
12. Tłusty czwartek:
- - wsparcie klas w organizacji pączków.
13. Dzień Kobiet:
- - „Plebiscyt na najsympatyczniejszą dziewczynę w klasie” – głosowanie w klasach;
- - dyplomy dla zwycięzców;
- - wyniki na tablicy SU;
- - słodkie upominki dla dziewcząt.
14. Dzień Wiosny:
- -Zielono mi – ubieranie się w zielone barwy;
- - akcja „przebieranie – nie pytanie”.
15. Dzień samorządności:
- -pomoc w organizacji;
- -fotorelacja.
16. Wielkanoc:
- - gazetka tematyczna.
17. Święto Konstytucji 3 maja:
- - gazetka tematyczna, zdjęcia.
18. Dzień Dziecka:
- - wsparcie w organizacji festynu na terenie szkoły;
- - kiermasz;
- - konkurencje sportowe;
- -konkurs cukierkowy.
- Z inicjatywy Rady SU przez cały rok szkolny będzie losowany ”Szczęśliwy numerek”-wylosowany niepytany
- Samorząd Uczniowski zastrzega sobie prawo do wprowadzenia spontanicznych zmian w planie wynikających z różnych potrzeb i sytuacji mających miejsce w bieżącym roku szkolnym (obostrzenia epidemiczne zgodne z wytycznymi MEiN, MZ i GIS).
Przewodniczący:
MARCEL MIKUCZEWSKI
Zastępca:
Franciszek Gremplewski
Członkowie:
Wiktoria Domańska
Amanda Kuchyt
Lena Szafrańska
Milena Zedel
Terapia wad wymowy obejmuje korygowanie wadliwie realizowanych głosek i wywoływanie głosek prawidłowych, a następnie ich utrwalanie. Zajęcia logopedyczne mają na celu także wzbogacanie słownictwa o nowe pojęcia, doskonalenie umiejętności budowania swobodnych wypowiedzi pełnymi zdaniami, w poprawnej formie gramatycznej, ćwiczenie dykcji i płynnej wymowy.
Opieką logopedyczną objęci są uczniowie posiadający aktualną opinię lub orzeczenie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz uczniowie z wadami wymowy, którzy zostali zgłoszeni przez wychowawcę lub rodzica.
Głównym celem terapii jest:
korygowanie wad wymowy;
- usprawnianie zdolności komunikowania się;
- usuwanie wad i zaburzeń komunikacyjnych;
- kształtowanie starannej wymowy;
- dbałość o kulturę słowa potocznego;
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej;
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy);
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie);
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej;
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych;
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
Terapia logopedyczna jest procesem, którego skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii, dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem w domu. Podczas zajęć dziecko otrzymuje wskazówki do pracy w domu (często w formie pisemnej – np. zapisane z tyłu karty pracy lub w zeszycie – jeśli takowy posiada). Zaleca się aby ćwiczenia trwały minimum 15 minut dziennie. Systematyczność prowadzi do sukcesu. Im wcześniej nauczymy dziecko prawidłowej wymowy, tym mniej problemów pojawi się w przyszłości. Warto sobie uświadomić, że terapia nie musi być przykrym obowiązkiem. Ćwiczenia logopedyczne w domu mogą być świetną formą kontaktu rodzica z dzieckiem i jednocześnie chwilą przyjemnego relaksu. Każdy podjęty wysiłek należy nagradzać drobną przyjemnością: uśmiechem, buziakiem, „plusem”/naklejką na karcie motywacji, spacerem, łakociami. Ćwiczenia można wplatać w codzienne wspólne czynności, posiłki i domowe rytuały. Ważne jest, aby obie strony (i rodzic, i dziecko) czerpały radość i satysfakcję z tej formy bycia razem. Często postęp w terapii osiąga się małymi krokami a pozornie błahe zabawy i ćwiczenia wykonywane systematycznie niosą ze sobą poważne umiejętności i nawyki. Tempo postępów w terapii jest sprawą indywidualną, zależną od predyspozycji dziecka. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom.
Logopeda –mgr Anna Sierpińska
wtorek 07:30 - 09:50
środa 11:00 - 16:30
czwartek 10:15 - 14:35
piątek 7:30 - 14:10