14 maja 2021 roku odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy dla uczniów klas II i III pod hasłem „Znam wiersze Jana Brzechwy”.
CELE KONKURSU:
1. Popularyzacja twórczości Jana Brzechwy.
2. Rozwijanie czytelnictwa wśród najmłodszych dzieci.
3. Doskonalenie techniki czytania.
4. Rozwijanie wyobraźni dzieci.
Zadaniem uczestników konkursu było samodzielne przeczytanie i wykazanie się znajomością wielu, bo aż 33 wierszy Jana Brzechwy. Już w marcu uczniowie otrzymali wykaz wierszy. Były to wiersze dobrze dzieciom znane np. „Kaczka dziwaczka”, „Leń” i „Tańcowała igła z nitką”, jak i te mniej znane, np. „Prot i Filip”, „Grzebień i szczotka” oraz „Nie pieprz Pietrze”.
Konkurs dla uczniów klasy II miał charakter testu. Uczniowie wskazywali prawidłowe rozwiązania do 22 pytań zamkniętych oraz udzielali odpowiedzi na 10 pytań otwartych.
Z kolei konkurs dla uczniów klas III – polegał na rozwiązaniu krzyżówek (22 pytania), napisaniu powstałego hasła oraz udzieleniu odpowiedzi na 13 pytań otwartych.
W konkursie wzięło udział 17 chętnych uczniów.
Uczestnicy konkursu wykazali się doskonałą znajomością treści przeczytanych wierszy.
Komisja konkursowa przyznała „najlepszym z najlepszych” równorzędne nagrody.
Wyniki konkursu
KLASY DRUGIE
- Cynowski Kacper
- Tarnawska Julita
- Czystowska Michalina
- Sinior Julia
- Kamiński Vincent
KLASY TRZECIE
- Marcela Alicja
- Galar Jakub
- Boboryk Julia
Serdecznie gratulujemy wszystkim finalistom konkursu i życzymy dalszych sukcesów. Zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie już za rok.
22 kwietnia setki milionów ludzi na całym świętowało Dzień Ziemi.
Tegorocznym motywem przewodnim Dnia Ziemi było hasło „Przywróć naszą Ziemię”.
To była świetna okazja, by zrobić coś dobrego dla środowiska.
Uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do tej akcji. Ich relacje z dobrego uczynku dla Ziemi można zobaczyć na padlecie – adres: https://padlet.com/mmlodzikowskabch/hluomwku0wkubnf7
Komisja „EKO” postanowiła nagrodzić następujących uczniów ocenami celującymi z biologii, chemii lub geografii ( jeden przedmiot do wyboru).
Damian Musielak kl.5B
Maks Dębicki kl.5B
Nikodem Turek kl.5B
Julka Chudziak kl.6A
Mikołaj Kosowski kl.6A
Michał Jakubowski kl.6B
Kacper Wawrzyniak kl.6B
Zosia Szymczak kl.6B
Nikola Piórkowska kl.6B
Emilka Hat kl.6B
Nina Konieczna kl.7A
Nadia Tomaszewska kl.7A
Zuzia Kowalik kl.8A
Kacper Przybylak kl.8A
Jakub Kołodziejczak kl.8A
Mikołaj Nowotny kl.8A
Jan Szuszkiewicz kl.8A
Miłosz Wiejak kl.8A
Filip Gołubowicz kl.8A
Jagoda Piotrowicz kl.8B
Marcelina Hawryszków kl.8B
Swoją decyzję odnośnie wybranego przedmiotu proszę przekazać p. Młodzikowskiej.
DZIĘKUJEMY!
Bądźmy EKO cały rok!
Majowe święta, to ulubione święta Polaków. Zawsze kojarzą się nam z długim weekendem, dobrą pogodą i flagami wywieszonymi na domach, budynkach. W tym roku, w związku ze stanem pandemii wszyscy spędzimy ten czas w zaciszu domowym. Więc może - to tym bardziej okazja do dowiedzenia się, co tak naprawdę w tych dniach świętujemy, czemu tak szumnie obchodzimy majowe święta.
1 MAJA – ŚWIĘTO PRACY
W tym dniu świętujemy prawo do pracy i odpoczynku. Kiedyś, 100 lat temu i dawniej, ludzie musieli pracować po kilkanaście godzin dziennie w ciężkich warunkach, bez prawa do urlopu czy wolnych weekendów. W fabrykach pracowały nawet dzieci. Dzięki wieloletnim strajkom, warunki pracy stopniowo się polepszały, ograniczono jej czas i zagwarantowano prawo do urlopów. W naszym kraju święto to często utożsamiane jest z latami 1945-1989 i czasami PRL-u, w którym to 1 maja organizowano wielkie pochody zamieniające się w przemarsze na cześć władz.
2 MAJA – DZIEŃ FLAGI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
2 maja od 2004 roku to dzień flagi Rzeczpospolitej. Dlaczego akurat ten dzień? To właśnie tego dnia zdobywający w 1945 r. Berlin żołnierze z 1 Dywizji Kościuszkowskiej zatknęli flagę na kolumnie zwycięstwa w Tiergarten w Berlinie. W czasach PRL, 2 maja obywatele mieli nakaz zdejmowania flag, tak aby nie były one wywieszone podczas nieuznawanego przez władze święta 3 maja. Zgodnie z uchwałą Sejmu II Rzeczpospolitej z 1 sierpnia 1919 roku „Za barwy Rzeczypospolitej Polskiej uznaje się kolory biały i czerwony w podłużnych pasach równoległych, z których górny-biały, dolny zaś-czerwony.
Z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej zapraszamy do sfotografowania siebie, rodziny znajomych ze swoją flagą.
3 MAJA – ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie. Określa m.in. najważniejsze zasady jego funkcjonowania.
– 3 maja to święto konstytucji. Święto to zostało wprowadzone na pamiątkę uchwalenia przez Sejm Wielki pierwszej w Europie, a drugiej na świecie konstytucji. Miało to miejsce dokładnie 230 lat temu - 3 maja w 1791 roku. Polacy, chcąc ratować upadającą ojczyznę, uchwalili nowoczesną konstytucję, która zakładała wiele istotnych reform. Niestety nie udało się jej wprowadzić, ponieważ już 4 lata później nastąpił trzeci rozbiór Polski.
Konstytucja 3 maja stała się symbolem dążenia do niepodległości, refleksji i chęci naprawy państwa. Została uchwalona zbyt późno, by uratować Polskę przed utratą niepodległości, jednak była mądrą i nowoczesną formą naprawy wadliwego ustroju.
Od 1946 roku świętowanie tego dnia było zakazane przez władze aż do roku 1990.
źródło: biblioteka.pl
KONKURS
Wejdź na przygotowany padlet (wirtualna korkowa tablica) adres :
https://padlet.com/piaseckaa433/historiakonkurs
Umieść( klikając na czerwony krzyżyk w prawym dolnym rogu) swoją relację z obchodów świąt majowych w formie zdjęć z podpisem i notatką.
ZGARNIJ OCENĘ CELUJĄCĄ z historii za najciekawszy wpis. Wybierzemy najciekawsze, czekamy do 5 maja.
POWODZENIA
Poniżej podaję linki do ciekawych stron internetowych:
Link: Niezwykłe lekcje rytmiki – Jestem Polakiem
Link: Polskie symbole narodowe
Link: Witaj majowa jutrzenko
Link: Majowe święta: 1-3 maj
Link: Polska – moja ojczyzna (film edukacyjny i zadania dla dzieci)
Link: Konstytucja – dlaczego jest tak ważna dla każdego z nas?
Link: Jak zrobić prosty kotylion z papieru?
Link: Krzyżówka patriotyczna dla dzieci
UWAGA KONKURS!
22 kwietnia setki milionów ludzi na całym świecie będzie świętować Dzień Ziemi.
Idea troski o niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości, wyznania, zawodu, wieku czy innych kategorii różnicujących.
Tegorocznym motywem przewodnim Dnia Ziemi jest hasło „Przywróć naszą Ziemię”.
Co każdy z nas może zrobić z tej okazji?
Poniżej zaledwie kilka przykładów, co dobrego możemy zrobić dla środowiska:
– Zaplanujmy dzień bez samochodu – gdy tylko jest to możliwe zostawiajmy auto w garażu, korzystajmy częściej z roweru czy komunikacji miejskiej, poruszajmy się pieszo.
– Gdy coś nam się zepsuje, naprawiajmy zamiast wyrzucać.
– Segregujmy śmieci. Pamiętajmy, że tylko niecałe 10% plastiku podlega recyklingowi dlatego na zakupach starajmy się wybierać produkty w szkle, puszkach lub papierowych opakowaniach.
– Robiąc zakupy, róbmy je z własną torbą, najlepiej bawełnianą. Woreczki foliowe rozkładają się ponad 400 lat!
To świetna okazja, by zrobić coś dobrego dla środowiska.
Wejdź na przygotowany padlet ( wirtualna korkowa tablica)– adres https://padlet.com/mmlodzikowskabch/hluomwku0wkubnf7
Umieść (klikając na czerwony krzyżyk w prawym dolnym rogu) swoją relację z dobrego uczynku dla Ziemi w jej dniu ( zdjęcie z podpisem, notatkę).
Zgarnij OCENĘ CELUJĄCĄ z biologii, chemii lub geografii ( jeden przedmiot do wyboru) za najciekawszy wpis ( komisja wybierze najciekawsze).
CZEKAMY na wpisy do poniedziałku.
Bądźmy EKO!
14 marca przypadał Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Obchody tego święta zapoczątkowali Amerykanie w 1988 r.
Z okazji tego dnia podczas lekcji matematyki chetni uczniowie naszej szkoły mogli obejrzeć film wyjaśniający skąd wzięła się liczba Pi, oraz prezentacje.
W ramach obchodów Dnia Liczby Pi w naszej szkole odbył się konkurs, w którym udział wzięli uczniowie klas starszych .
Zadanie polegało na przedstawieniu liczby PI w ciekawy sposób, lub ukazanie jej PI- ękna, co wspaniale pokazała Lena z 6c.
Mikołaj z 6a przygotował prezentację, którą możecie obejrzeć https://view.genial.ly/604b74c75b3b390d8e8b6eaf
a Marysia z 5b, Zuzia z 5b, Magda z 7c i Amadeusz z 6z pokazali nam Pi na zdjęciach i rysunkach- zapraszamy do GALERII
Wszystkie te osoby otrzymały oceny celujące z matematyki. Dziękuję i zapraszam do kolejnych aktywności matematycznych.
Pamiętajcie , że matematyka jest PI-ękna:) B.Kołecka