Przez cały październik trwa Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Tegoroczne hasło to „School Libraries: Community Connectors”, które można przetłumaczyć jako „Biblioteki szkolne: łączniki społeczności”.
Święta związane z biblioteką szkolną w roku szkolnym 2021/2022
ŚWIATOWY DZIEŃ UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA – 8 WRZEŚNIA
Święto powstało z inicjatywy UNESCO w 1965 roku. Jego obchody mają na celu zwrócenie uwagi na
to, jak ważna jest umiejętność czytania i pisania.
TYDZIEŃ ZAKAZANYCH KSIĄŻEK – 22–28 WRZEŚNIA
Święto wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Ma na celu zwrócenie uwagi na zagadnienie wolności
intelektualnej i niebezpieczeństwo, jakie niesie ze sobą ograniczenie dostępu do informacji.
OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNIEGO CZYTANIA – 29 WRZEŚNIA
Święto powstało z inicjatywy Polskiej Izby Książki. Jest okazją do podkreślania zalet głośnego
czytania.
PAŹDZIERNIK
MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH – PAŹDZIERNIK
Święto powstało z inicjatywy Międzynarodowego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Szkolnych w 1999
roku. Jest okazją do zainteresowania uczniów, nauczycieli, lokalne środowisko i władze działaniami
bibliotek szkolnych.
LISTOPAD
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK – 5 LISTOPADA
Data święta została wybrana na cześć urodzin Walta Disney’a, autora bajek animowanych dla
dzieci. Dzień ten świętowany jest przede wszystkich w przedszkolach i niższych klasach
szkoły podstawowej. Z tej okazji organizowane są m.in. przedstawienia, konkursy plastyczne,
akcje głośnego czytania.
ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA – 25 LISTOPADA
Święto ustanowione w 2002 roku, w 100 rocznicę powstania tej maskotki. Z tej okazji
w przedszkolach, szkołach, bibliotekach odbywają się m.in. spotkania autorskie,
przedstawienia, konkursy.
GRUDZIEŃ
DZIEŃ KSIĘGARZA – 13 GRUDNIA
Święto ustanowione przez księgarzy przed II wojną światową.
2
STYCZEŃ
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA – 18 STYCZNIA
Święto ustanowione na pamiątkę urodzin Alana Alexandra Milne’a, twórcy Kubusia
Puchatka. Pierwsza książka „Kubuś Puchatek” ukazała się w 1926 r. w Londynie, od tej pory
dzieła pisarza przetłumaczono na kilkanaście języków.
LUTY
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU – 11 LUTEGO
Dzień obchodzony jest od 2004 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej. Ma na celu
propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów
internetowych.
MARZEC
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PISARZY – 3 MARCA
Święto ustanowione w 1984 r. przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Pisarzy. Celem jest
promowania przyjaźni oraz intelektualnej współpracy pomiędzy pisarzami z całego świata.
ŚWIATOWY DZIEŃ POEZJI – 21 MARCA
Święto obchodzone jest od 1999 r. z inicjatywy UNESCO. Celem jest promocja czytania,
pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie.
KWIECIEŃ
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KSIĄŻKI DLA DZIECI – 2 KWIETNIA
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KSIĄŻKI I PRAW AUTORSKICH – 23 KWIETNIA
Święto ustanowione w 1995 r. przez UNESCO. Celem jest promocja czytelnictwa
i edytorstwa, jak również upowszechnianie wiedzy na temat ochrony własności intelektualnej
i praw autorskich.
3
MAJ
DZIEŃ BIBLIOTEKARZY I BIBLIOTEK – 8 MAJA
Święto zostało ustanowione w 1985 r. z inicjatywy Stowarzyszenia Bibliotekarzy Szkolnych.
Stanowi okazję do przedstawienia dokonań i zawodowych osiągnięć środowiska bibliotekarskiego,
jak i podkreślenia ich roli w budowaniu dziedzictwa kulturowego.
CZERWIEC
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM - 1- 8 CZERWCA
Święto powstało w 2002 r. z inicjatywy Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.
Ma na celu uświadomienie społeczeństwu ogromnego znaczenia głośnego, codziennego
20- minutowego czytania dziecku dla jego zdrowego i wszechstronnego rozwoju.
ŚWIĘTO UWALNIANIA KSIĄŻEK – CZERWIEC
Święto obchodzone w Polsce od 2003 r. Akcja bookcrossingu czyli uwalniania książek polega na przekazywaniu przeczytanych książek innym, pozostawianie ich w przestrzeni publicznej.
MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH
"Z książką Ci do twarzy"
W październiku biblioteki szkolne na całym świecie obchodzą swoje święto. 1 października rozpoczął się
Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych (MMBS) ustanowiony przez Międzynarodowe
Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego. Tradycja tego święta ma już 20 lat. Celem akcji jest promocja
biblioteki szkolnej i jej działań, rozbudzanie i kształtowanie kultury czytelniczej, integracja środowiska
szkolnego. W związku z tym nasza biblioteka organizuje ,, Przerwę na czytanie" w dniu 11 października, a w maju
,, Tydzień biblioteki szkolnych"
Zapraszamy naszych uczniów do udziału w wielu konkursach , o których będziemy informować na stronie internetowej i Facebooku szkoły.
Ranking najlepszych książek dla dzieci i młodzieży.
Oto wybór ekspertów, zapraszamy do wypozyczeń, znajdziecie część z nich w bibliotece szkolnej.
Książki dla dzieci w wieku 7-9 lat.
1. “O ÓSMEJ NA ARCE” U. HUB.
O ósmej na arce to jedna z niewielu książek na tej liście, która nie jest serią. Opowiada historię trzech pingwinów, które żyły w czasach… biblijnego wielkiego potopu. Książka skrada serca czytelników małych i dużych. Tych małych, gdyż jest napisana kreskówkowym językiem. Tych dużych, ponieważ bohaterowie są przezabawni w swoich głębokich rozważaniach dotyczących istoty moralności czy istnienia Boga. Na samej arce pingwiny spotykają gołębia, który jest wspaniale przerysowaną postacią zestresowanego menadżera. To właśnie na jego barkach spoczywają kwestie logistyczno-organizacyjne związane z ulokowaniem wszystkich gatunków na statku. Zabiegi zastosowane w książce kojarzą mi się z tymi, które stosuje się we współczesnych filmach animowanych: wrzuca się żarty skierowane do dzieci, ale też delikatnie zakamuflowane żarty skierowane do rodziców, którzy też w końcu będą je oglądać. Efekt jest przesympatyczny.
2. SERIA “BIURO DETEKTYTWISTYCZNE LASSEGO I MAI”.
Seria, która wzięła szturmem klasy wczesnej podstawówki i nie ma zamiaru się wycofać. Opowiada o parze dziecięcych detektywów Lassem i Mai, którzy rozwiązują zagadki. Książki są na tyle krótkie, że dziecko może je “połknąć” za jednym razem bez większego problemu i na tyle interesujące, że robi to z przyjemnością. Główni bohaterowie szukają wskazówek i ćwiczą się w dedukcji. Każda historia z serii ma podobną strukturę: jest tajemnica, detektywni podejrzewają najpierw jedną osobę, następnie objawiają się nowe informacje i ostatecznie okazuje się, że osoba, która przewinęła się na, np. jako świadek na samym początku, jest odpowiedzialna za zamieszanie. Książki są bogate w ilustracje, które do mnie zupełnie nie przemawiają, ale z drugiej strony, to nie mnie mają się podobać. Największą wartością tej serii, jest to, że wprowadzają do świata czytania, poprzez swoją lekką formę i treść. Mogą posłużyć jako wstęp do czegoś bardziej ambitnego.
Pamiętnik detektywa
Tajemnica cyrku
Tajemnica diamentów
Tajemnica szkoły
3. “HIHOPTER” MUSIEROWICZ.
Szkoły bywają bardzo różne. Klasy jeszcze różniejsze. A dzieci dwóch takich samych nie znajdziemy. Małgorzata Musierowicz, jednak w niezwykle trafny sposób opisuje uniwersalne zależności jakie zachodzą w szkolnej zerówce. Wspaniale pokazuje to w jaki sposób dzieci budują samoocenę i relacje z otoczeniem. Krótkie historyjki dzięki pierwszoosobowej narracji głęboko wchodzą w przeżycia wewnętrzne bohaterów i przedstawiają ich interpretacje zdarzeń. Wszyscy przecież wiemy, że dzieci nie są złośliwe same z siebie, tylko dlatego, że coś sobie tym kompensują. Nie chcą być niegrzeczne, po prostu mają rozbieżne z rodzicami cele i priorytety. Czasem się boją, czasem wstydzą, czasem same nie potrafią nazwać tego co czują. Można więc bieżące trudności osobiste swojego dziecka analizować na podstawie tego co dzieje się w Hihopterze. Zdecydowanie łatwiej rozmawia się o książkach niż o tym “co przeskrobałeś znowu w szkole”, zarówno dzieciom jak i rodzicom.
Książki dla dzieci w wieku 10-12 lat.
1. SERIA PIASKOWY WILK, ASA LIND.
Karusia, główna bohaterka “Piaskowego Wilka” to rezolutna dziewczynka, której nie sposób nie pokochać. Jest baczną obserwatorką, a swoje obserwacje wnikliwie analizuje. Czasem jednak potrzebuje niektóre sprawy przedyskutować i na pomoc przychodzi jej wtedy tytułowy Piaskowy Wilk. Jest to rzeczywiście wilk i rzeczywiście składa się z piasku. Razem dochodzą do bardzo ciekawych wniosków, np. że siniaki to medale za dzielność, bo pojawiają się wtedy, kiedy próbujemy zrobić coś nadzwyczajnego. Książki są na tyle proste by nie stawiały wyzwania nawet przed dziećmi, które czytają słabo i na tyle interesujące, że z radością sięga się po kolejny rozdział i kolejną część. To, że rozdziały są krótkimi samodzielnymi formami jest kolejną zaletą, książka mogłaby się świetnie nadać na wieczorne czytanie dla młodszych dzieci. Myślę, że jednocześnie najlepiej zareklamuję Piaskowego Wilka jednocześnie oddając klimat książki jednym zdaniem: Na samą myśl o tej książce nie mogę się przestać uśmiechać.
2. SERIA BARTEK KONICZYNA, D. ZAWADZKA.
Mam sentyment do książek, których akcja rozgrywa się w Wielkopolsce, bo większość moich uczniów właśnie tutaj mieszka, a tak się składa, że lubimy czytać o tym, co nas otacza. Więc zanim przejdę do samej książki pozwolę sobie na małą dygresję: jeżeli Wasze dzieci czytają mniej chętnie spróbujcie podsunąć im historię, której akcja rozgrywa się lokalnie.
Bartek Koniczyna mieszka w Zaniemyślu. Ma tam swoją bandę. Jego rodzina przechodzi przez wiele zmian, przeprowadzają się i sytuacja nie zawsze jest łatwa. Dlatego Bartek trochę łobuzuje. I też dlatego, że po prostu jest ciekawym świata chłopcem. Właśnie przez tę ciekawość czasem ładuje się w tarapaty. Moje ulubione tarapaty Bartka to jego przypadkowa samodzielna przejażdżka wózkiem widłowym w Castoramie. Na samą myśl zjeżyły Wam się włosy na karku? Przeczytajcie z dziećmi i sprawdźcie, czego możecie się razem od Bartka nauczyć.
Bartek Koniczyna i tajemnicza dziewczyna
Bartek Koniczyna Pulpet i rodzina
Regulamin wypożyczania i zwrotów podręczników szkolnych
Postanowienia ogólne:
1. Podręczniki stanowią własność szkoły.
2. Biblioteka szkolna nieodpłatnie wypożycza uczniom podręczniki na dany rok szkolny po otrzymaniu oświadczenia rodzica o zapoznaniu się z niniejszym regulaminem.
3. Jeżeli podręcznik składa się z kilku części, uczeń otrzymuje kolejną część po zwróceniu poprzedniej.
4. Podręczniki należy oddać do biblioteki najpóźniej na tydzień przed zakończeniem roku szkolnego.
5. Za zwrot podręcznika ostatecznie odpowiada rodzic/opiekun prawny dziecka.
6. Podręczniki należy szanować jako dobro wspólne. W szczególności nie wolno zarówno w swoim, jak i kolegi/koleżanki podręczniku niczego pisać, zaznaczać.
7. Udostępnione książki należy chronić przed zagubieniem, trwałym zniszczeniem.
8. Regulamin wypożyczeń podręczników jest dostępny w bibliotece szkolnej, na stronie internetowej szkoły oraz u wychowawcy klasy.
Postanowienia szczegółowe:
1. Uczeń oraz rodzic/ opiekun dziecka zapoznaje się z regulaminem oraz wypełnia stosowne oświadczenie.
2. Rodzic/ opiekun dziecka jest zobowiązany do obłożenia podręcznika i jego podpisania.
3. Za szkody wynikłe ze zgubienia, uszkodzenia, zniszczenia, niezwrócenia w ustalonym terminie podręcznika odpowiada rodzic/ opiekun dziecka; można odkupić podręcznik na stronie wydawnictwa lub innej, lub uiścić opłatę w wysokości 100% jego wartości .ceny podręczników zamieszczone są na stronie wydawnictwa.
4. Za zniszczony egzemplarz swój lub cudzy uznaje się takie szkody, które uniemożliwiają dalsze, pełne korzystanie z podręcznika, np. wyrwane, popisane, pocięte kartki, pogryzienie przez zwierzęta, zalanie.
5. O nieprzydatności książki do użytku decyduje komisja w składzie: nauczyciel bibliotekarz, wychowawca klasy oraz dyrektor; fakt ten potwierdzony jest w protokole.
6. W sytuacji zagubienia podręcznika, można go odkupić lub uczniowi wydaje się nowy egzemplarz po uregulowaniu należnej kwoty.
7. Uczeń, który w czasie trwania roku szkolnego rezygnuje z edukacji w danej szkole jest zobowiązany zwrócić do biblioteki wypożyczone podręczniki. Zwrot podręcznika jest potwierdzony podpisem nauczyciela bibliotekarza na karcie obiegowej.
8. W przypadku braku zwrotu wypożyczonego podręcznika, nieodkupienia nowego lub braku zapłaty za niezwrócone bądź zniszczone podręczniki nauczyciel bibliotekarz zgłasza sprawę do dyrektora szkoły.
REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ w Szkole Podstawowej nr 5
aktualizacja: 1 września 2024 r.
Rozdział I.
Zagadnienia ogólne.
& 1.
- Biblioteka jest interdyscyplinarną pracownią szkoły.
- Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły oraz rodzice uczniów.
- Uczniowie stają się czytelnikami na podstawie zapisu w dzienniku Librus, pozostali czytelnicy na podstawie karty czytelniczej dziecka lub swojej.
Rozdział II.
Funkcje biblioteki.
& 2.
Biblioteka:
- Służy realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych szkoły oraz wspiera doskonalenie zawodowe nauczycieli.
- Stanowi centrum informacji o wszystkich materiałach dydaktycznych znajdujących się w szkole.
- Jest pracownią dydaktyczną, w której zajęcia prowadzą nauczyciele i bibliotekarz korzystając ze zgromadzonych zbiorów.
- Pełni funkcję ośrodka informacji w szkole: dla uczniów, nauczycieli i rodziców.
Rozdział III
Organizacja biblioteki.
Nadzór:
Bezpośredni nadzór nad pracą biblioteki sprawuje dyrektor szkoły podstawowej, który:
a) zapewnia właściwe pomieszczenie, wyposażenie, wykwalifikowaną kadrę i środki finansowe na działalność biblioteki,
b) zarządza skontrum zbiorów bibliotecznych, dba o jego protokolarne przekazanie przy zmianie pracownika.
Lokal:
Lokal biblioteki składa się z jednego pomieszczenia: wypożyczalni i czytelni.
Zbiory:
a) biblioteka gromadzi następujące materiały:
- wydawnictwa informacyjne,
- podręczniki i pogramy szkolne dla nauczycieli,
- podręczniki szkolne do księgozbioru podręcznego,
- lektury podstawowe do języka polskiego i innych przedmiotów nauczania,
- lektury uzupełniające do języka polskiego,
- literaturę popularnonaukową i naukową,
- wybrane pozycje z literatury pięknej,
- wydawnictwa albumowe,
- podstawowe wydawnictwa z dziedziny sztuki,
- wydawnictwa z dziedziny psychologii, filozofii, socjologii, pedagogiki i dydaktyki,
- materiały audiowizualne,
b) strukturę szczegółową zbiorów determinują: profil szkolny, zainteresowania użytkowników, możliwość dostępu czytelników do innych bibliotek, zasobność zbiorów tych bibliotek, inne czynniki: środowiskowe, lokalne, regionalne,
c) rozmieszczenie zbiorów:
-literatura piękna stoi w układzie działowym,
- literatura popularnonaukowa i naukowa -wg UKD,
- lektury wg klas,
-księgozbiór podręczny- w czytelni i przy biurku nauczyciela,
księgozbiór podręczny udostępniany jest czytelni i do gabinetów na zajęcia,
Pracownicy:
a) biblioteką szkolną kieruje nauczyciel bibliotekarz,
Czas pracy biblioteki:
a) zbiory udostępniane są w czasie trwania zajęć dydaktycznych zgodnie z organizacją roku szkolnego,
b) okres udostępniania zostaje skrócony w czasie przeprowadzania skontrum,
Finansowanie wydatków:
a) wydatki pokrywane są z budżetu szkoły,
b) wysokość kwoty na potrzeby biblioteki ustalona jest na początku roku kalendarzowego,
c) propozycje wydatków na uzupełnienie zbiorów zatwierdza dyrektor szkoły,
d) działalność biblioteki może być dotowana przez Radę Rodziców i innych ofiarodawców.
Rozdział IV
Zadania i obowiązki nauczyciela bibliotekarza
& 4.
Praca pedagogiczna:
W ramach pracy pedagogicznej nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:
a) udostępniania zbiorów w wypożyczalni i czytelni,
b) indywidualnego doradztwa w doborze lektury,
c) udzielania informacji,
d) prowadzenia zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego przy współpracy z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów,
e) prowadzenia zespołu uczniów współpracujących z biblioteką pomagających bibliotekarzowi w pracy,
f) informowania nauczycieli i wychowawców o poziomie czytelnictwa w poszczególnych klasach,
g) prowadzenia różnych form upowszechniania czytelnictwa,
Praca organizacyjno-techniczna.
W ramach prac organizacyjnych i technicznych nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:
a) gromadzenia zbiorów - zgodnie z profilem programowym i potrzebami placówki,
b)ewidencji zbiorów- zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) opiekuje się zespołem uczniów współpracujących z biblioteką i pomagających bibliotekarzowi w pracy,
d) sporządza plan pracy , harmonogram zajęć z przysposobienia czytelniczego oraz semestralne i roczne sprawozdanie z pracy,
e) prowadzi dzienną, miesięczną, semestralną oraz roczną statystykę wypożyczeń,
f) doskonali warsztat pracy.
Rozdział V
Prawa i obowiązki czytelników.
& 5.
- Czytelnicy mają prawo do bezpłatnego korzystania z księgozbioru biblioteki.
- Korzystając z biblioteki, zobowiązani są do dbałości o wypożyczone książki.
- Jednorazowo można wypożyczyć 3 książki, a w uzasadnionych przypadkach biblioteka może ograniczyć lub zwiększyć liczbę wypożyczeń z podaniem terminu ich zwrotu.
- Czytelnik może prosić o zarezerwowanie potrzebnej pozycji.
- Korzystający z czytelni wpisuje się do zeszytu odwiedzin.
- W stosunku do czytelników przetrzymujących książki mogą być zastosowane kary: nagana wychowawcy klasy, okresowe wstrzymanie wypożyczeń.
- W przypadku zniszczenia lub zagubienia książki czytelnik musi zwrócić taką samą pozycję będącą nie w gorszym stanie niż zagubiona.
- Wszystkie wypożyczone książki niebędące lekturami można przetrzymać na okres wakacji.
- Czytelnicy opuszczający szkołę ( pracownicy i uczniowie) zobowiązani są do pobrania od wychowawcy lub z sekretariatu szkoły karty obiegowej potwierdzającej rozliczenie się z biblioteką.
& 6.
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.
Nauczyciel bibliotekarz - Czesława Karpińska
W roku szkolnym 2024/2025 na terenie województwa lubuskiego organizowane będzie dziesięć konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych.
ZARZĄDZENIE LUBUSKIEGO KURATORA W SPRAWIE ORGANIZACJI KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH 2024/2025
Terminarz konsultacji z nauczycielami
GODZINY PRACY SPECJALISTÓW
PEDAGOG SZKOLNY -Magda Stangret
PONIEDZIAŁEK GODZ. 9:00 - 13:00
WTOREK GODZ. 11:00 - 15:00
ŚRODA GODZ. 9:00 - 13:00
CZWARTEK GODZ. 9:00 - 13:00
PIĄTEK GODZ. 9:00 - 14:00
PEDAGOG SPECJALNY / LOGOPEDA - Anna Sierpińska
WTOREK GODZ. 7:30 - 9:50
ŚRODA GODZ. 11:00 - 16:30
CZWARTEK GODZ. 10:15 - 14:35
PIĄTEK GODZ. 7:30 - 14:10
PSYCHOLOG - Beata Sokołowska
WTOREK GODZ. 11:30 - 14:00
ŚRODA GODZ. 11:30 - 16:30
PSYCHOLOG - Magda Stangret
PONIEDZIAŁEK GODZ. 13:00 - 15:00
WTOREK GODZ. 9:00 - 11:00
ŚRODA GODZ. 13:00 - 15:00
CZWARTEK GODZ. 9:00 - 10:00
Stypendium szkolne oraz inna pomoc o charakterze socjalnym
Informuję, że od września 2021r. Wydział Edukacji w Gorzowie Wielkopolskim
w oparciu o uchwałę Rady Miasta z dnia 23 czerwca 2021r. przekazał realizację zadania pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego Gorzowskiemu Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim.
Na tej podstawie cała procedura, przyjmowanie wniosków, dostarczenie niezbędnych dokumentów odbywać się będzie w GCPR przy ul. Teatralnej 26.
W załączeniu podaję Państwu link z dostępem do wszystkich informacji. Znajdziecie tam Państwo tekst uchwały Rady Miasta nr XXXVIII/682/2021 z dnia 23 czerwca 2021 r. w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
http://gcprgorzow.pl/pomoc-materialna-dla-uczniow/
Korzystając z podanego linku:
- pobierzecie Państwo wniosek o stypendium,
- poznacie Państwo ogólne informacje o zasadach składania wniosku, o miejscu składania wniosku, godzinach przyjęć interesantów, wymaganych dokumentach,
- w zakładce: DRUKI DO POBRANIA obok niezbędnych dokumentów które należy wypełnić i dostarczyć, zapoznacie się Państwo z treścią uchwały Rady Miasta, która zawiera informacje o sposobie naliczania wysokości stypendium, z formami stypendium( na co można przeznaczyć stypendium szkolne) oraz zasadami ubiegania się o inne niż stypendium formami pomocy socjalnej.
Niezmienny pozostaje termin składania wniosków o stypendium, jak każdego roku do dnia 15 września.
Tegoroczne wnioski składać należy w Gorzowskim Centrum Pomocy Rodzinie, w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Teatralna 26.
Godziny przyjęć interesantów:
7:30 – 15:30 – poniedziałek, środa, czwartek
7:30 – 16:30 – wtorek
7:30 – 14:30 – piątek
Informacja telefoniczna: 95 71 51 304
ms