ZADANIA OGÓLNO-WYCHOWAWCZE
1. Stałe czuwanie nad prawidłową realizacją obowiązku szkolnego.
2. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych przez nauczycieli.
3. Pomoc wychowawcom w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie niepowodzeń
szkolnych i trudności wychowawczych.
4. Rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności wychowawcze poprzez rozmowy
z uczniem, rodzicem.
5. Poradnictwo indywidualne dotyczące problemów wychowawczych, problemów z nauką i przyczyn niewłaściwego
zachowania.
6. Koordynacja działań podejmowanych na terenie szkoły z zakresu orientacji zawodowej – warsztaty „Poznajemy
zawody i drogi kształcenia”.
7. Prowadzenie poradnictwa dla rodziców:
Ø udzielanie porad ułatwiających rozwiązywanie trudności wychowawczych w rodzinach i życiu szkolnym,
Ø aktywizowanie do pracy z dzieckiem w domu.
PROFILAKTYKA WYCHOWAWCZA
1. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wśród uczniów.
2. Eliminowanie przemocy wśród uczniów – l.wychowawcze, zajęcia warsztatowe. Zajęcia na temat
postaw asertywnych i umiejętności mówienia „nie”.
3. Program profilaktyki wczesnej – „Cukierki”.
4. Zajęcia z profilaktyki uzależnień.
5. Uczestniczenie i prowadzenie dokumentacji SKO-W.
6. Uczestniczenie i włączenie uczniów do ogólnopolskiej kampanii „Zachowaj trzeźwy umysł”.
7. Koordynowanie akcji „Bezpieczeństwo w internecie”.
8. Zajęcia wynikające z Programu Wychowawczego i SPP prowadzone przez pracowników ZPP-P.
POMOC MATERIALNA
1. Prowadzenie akcji Wyprawka szkolna oraz pomocy w formie stypendiów szkolnych dla uczniów potrzebujących.
2. Włączanie się w akcje charytatywne podejmowane przez szkołę.
3. Wnioskowanie o kierowanie uczniów z rodzin problemowych i zaniedbanych środowiskowo do sądów dla
nieletnich.
4. Współpraca z GCPRi PS oraz z kuratorami, sądem i policją.
PRACA KOMPENSACYJNO- KOREKCYJNA
1. Prowadzenie zajęć dla uczniów z zaleceniami ZPP-P.
2. Analiza opinii psychologiczno- pedagogicznych i kwalifikowanie uczniów do różnych form pomocy.
3. Prowadzenie list uczniów klas szóstych i zaleceń do sprawdzianu szóstoklasisty.
INDYWIDUALNA OPIEKA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA
1. Udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć powstających na tle niepowodzeń szkolnych.
2. Rozwiązywanie trudności na tle konfliktów rodzinnych.
3. Rozwiązywanie konfliktów z rówieśnikami.
ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ
1. Stała współpraca z władzami szkoły, wychowawcami, nauczycielami, pielęgniarką szkolną w rozwiązywaniu
problemów opiekuńczo-wychowawczych.
2. Współpraca z instytucjami wspierającymi szkołę.
Pedagog specjalny- mgr Anna Sierpińska
wtorek 07:30 - 09:50
środa 11:00 - 16:30
czwartek 10:15 - 14:35
piątek 7:30 - 14:10
Pedagog szkolny- mgr Magda Stangret
poniedziałek 09:00 - 13:00
wtorek 11:00 - 15:00
środa 09:00 - 13:00
czwartek 09:00 - 13:00
piątek 09:00 - 14:00