Laboratoria Przyszłości - o programie
W ramach programu Laboratoria Przyszłości, uczennice z klasy trzeciej podjęły się fascynującego zadania - nauki haftu krzyżykowego. Dziewczynki z zaangażowaniem przystąpiły do nauki haftowania, zdobywając w ten sposób nowe umiejętności. Proces ten nie tylko rozwija ich zdolności manualne, ale również uczy cierpliwości i precyzji.
Podczas zajęć uczennice mają okazję wykazać się kreatywnością, dobierając kolory i wzory, co przyczyniło się do indywidualnego charakteru każdej wykonanej pracy.
Program Laboratoria Przyszłości nie tylko rozwija umiejętności dzieci, ale także kształtuje ich osobowość i wspiera rozwój społeczny. Haft krzyżykowy okazał się doskonałym narzędziem edukacyjnym, integrującym elementy sztuki, kultury oraz współpracy.
Chwalimy się fantastycznymi efektami ostatnich zajęć plastycznych, które odbyły się w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W trakcie tych spotkań nasze utalentowane świetliczaki stworzyły niezwykłe choinki, wykorzystując do tego włóczkę i kolorowe guziki.
Zajęcia takie nie tylko rozwijają zdolności plastyczne, ale również są doskonałą formą zabawy i integracji. Dzieci uczą się współpracy, dzieląc się pomysłami i inspirując się nawzajem.
Dziś obchodzimy Dzień Mamy! Święto, które jest doskonałą okazją do tego, by docenić wielką miłość, poświęcenie i zaangażowanie naszych Mam, a także podziękować im za codzienny trud jaki włożyły w nasze wychowanie.
Dzień wszystkich Mam w Polsce przypada na 26 maja. Tego dnia każda Mama otrzymuje bukiety pięknych kwiatów i laurki z życzeniami od swoich pociech.
Uczennice, uczęszczające na co dzień do świetlicy szkolnej, w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI, zrobiły swoim Mamom piękne i pomysłowe kartki z życzeniami.
Wszystkim Mamom z okazji ich świętą, składamy najserdeczniejsze życzenia dużo zdrowia, wszelkiej pomyślności oraz wielu chwil przepełnionych radością i optymizmem.
Wakacje się zbliżają, więc na kole matematycznym uczennice klasy 6b wymarzyły sobie , żeby odwiedzić Paryż. Wykorzystując peny 3d, wspólnymi siłami wg szablonu przygotowywały elementy wieży, aby je potem skleić w jedna całość....
Tym oto sposobem powstał kolorowy symbol Francji, który ozdabia gabinet nr 9. A marzenia...cóż , niech się spełniają!
Każdy wie, jak ważna jest kreatywność dla rozwoju młodego człowieka. Szycie prócz rozwoju manualnego daje masę innych zalet takich jak budowanie własnej wartości i pewności siebie. Gdy dzieci szyją uczą się także działania wielozadaniowego, skupienia i współpracy. To wartości, które przydają się na każdym etapie życia, a dzięki tej wyjątkowej pasji nie będą sprawiały im żadnej trudności.
To nic trudnego. Nie potrzeba metrów materiału, dziesiątek kolorów nici, a także setek przyrządów. Na początek wystarczy igła, nitka, kawałek materiału, pomoc nauczyciela, rodzica oraz głowa pełna pomysłów.
Na zajęciach w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI dzieci podjęły pierwsze próby szycia. Przyszywaliśmy guziki i poznaliśmy podstawowy ścieg.
Dokończyliśmy również kolejną pracę wyszytą haftem krzyżykowym - zakładki do książek .
Zwyczaj wysyłania kartek bożonarodzeniowych pocztą odszedł nieco w zapomnienie. Dziś wiele osób składa życzenia za pośrednictwem mediów społecznościowych lub przesyła kartki w wersji elektronicznej. My jednak postanowiłyśmy kultywować tradycje i skorzystamy z usług tradycyjnej poczty.
Dziewczynki z klasy 3b wykonały kartki własnoręcznie. Wyszyły je bardzo starannie, a w środku napisały życzenia.
Taka kartka na pewno sprawi ogromną radość komuś bliskiemu ?
Praca wre ? Na zajęciach realizowanych w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI, uczennice klasy 3 wyszywają swoją kolejną pracę. Efektem końcowym pochwalimy się wkrótce ?
Uczennice klasy III b mogą pochwalić się już pierwszymi wyhawtowanymi obrazkami. Dzięki haftowaniu krzyżykowemu dziewczynki usprawniają małą motorykę i koordynację wzrokowo ruchową. Ćwiczą koncentrację uwagi i cierpliwość ?
Dawne rzemiosła niewątpliwie wracają do łask :)
Cotygodniowe zajęcia z wyszywania (LABOLATORIA PRZYSZŁOŚCI) wydobywają z naszych uczennic ich talenty, ale także przygotowują je zarówno do codziennych czynności jak i do umiejętności przydatnych w ich nastoletnim i dorosłym życiu. I co najważniejsze – BARDZO IM SIĘ TO PODOBA :)
W ramach programu Laboratorium Przyszłości nasza pracownia wzbogaciła się o drukarkę 3D. Dzisiaj zainstalowaliśmy wszystkie komponenty i oprogramowanie. Pierwszego wydruku dokonali uczniowie klasy 8a Grzegorz Rosiak i Mikołaj Kosowski. Efekt możecie zobaczyć na zamieszczonych zdjęciach i filmie.
W ramach programu Laboratorium Przyszłości nasza pracownia chemiczna została wyposażona w wirtualne Laboratorium Empiriusz. Uczeń, korzystając z gogli oraz kontrolerów, przeprowadza zgodnie z instrukcją wybrane doświadczenie. Pozostali uczniowie obserwują jego przebieg na ekranie lub tablicy interaktywnej. Notują obserwacje oraz formułują wniosek w karcie laboratoryjnej. Urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze, a wysoka jakość grafiki pozwala poczuć się jak w prawdziwym laboratorium. Po raz pierwszy doświadczenie w wirtualnym świecie na lekcji chemii przeprowadziła Wiktoria uczennica klasy 8c. Mamy nadzieję, że lekcje chemii będą jeszcze ciekawsze.
Dzisiaj mieliśmy okazję przetestować roboty zakupione w ramach programu ,,LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI”. Photon jest interaktywnym robotem polskiej produkcji, który wspiera dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności z zakresu programowania i elektroniki. Pomaga w rozwoju kreatywności, zdolności logicznego myślenia, poznaniu podstaw programowania oraz zrozumieniu działania czujników, w które został wyposażony.
Robótki ręczne zwykle kojarzą się nam z typowo babcinym zajęciem. Już na samo hasło przychodzi nam na myśl obraz starszej kobiety siedzącej w fotelu i dziergającej wełniany sweter dla kogoś z rodziny. Takie wyobrażenie należy jednak do przeszłości.
Na zajęciach realizowanych w ramach programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI” dziewczynki z klasy trzeciej uczą się haftu krzyżykowego.
Haftowanie jest czynnością, która rozwija wiele zdolności poznawczych i sprawność manualną, poprawia koncentrację i pomaga skupić się na celach – wszystko podczas zabawy!
Od samego początku uczennice nie postrzegały robótek jako wyzwania, ale jako zabawę. Nie tylko były gotowe do nauki, ale także chciały dobrze się bawić dzięki tej aktywności. Być może w przyszłości stanie się to ich hobby ?
Kolejna odsłona LABORATORIUM PRZYSZŁŚCI. Na kole matematycznym Franek i Ada budowali z klocków lego plac zabaw. A uczennice z klasy 8 uczyły się obsługiwać peny 3 d. Jak na pierwszy raz prace były bardzo udane. Trzeba nabrać wprawy i odwagi, a będzie coraz piękniej.
Na kole matematycznym uczniowie kl 5b bawili się w konstruktorów budując z klocków kid knex education zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Powstały szalone stwory. Układaliśmy je według instrukcji, a potem zgodnie z tym, co podpowiedziała nam nasza wyobraźnia. Zabawa była jak w przedszkolu